čtvrtek 21. června 2012

Co nebrat... ohřívač vody Ariston Platinum Si 10V

Jsem poměrně tolerantní zákazník - dokážu pochopit, že ne vše je dokonalé a každý děláme občas chyby. Někdy je sice na první pohled vidět, že si konstruktér s návrhem nebo dělník s montáží moc hlavu nedělali, ale snažím se to brát jako ojedinělý výstřelek nebo vadu určitého kusu. V několika málo případech, kdy bylo nějaký výrobek třeba reklamovat, jsem se setkal se vstřícným přístupem prodejce nebo servisu.

Nedávno jsem se ale spálil při koupi tlakového ohřívače vody (neboli bojleru). Byl jsem nucen nahradit doslouživší zásobníkový ohřívač Tatramat, který zásoboval asi 10 let teplou vodou kuchyni a WC. Jednalo se o desetilitrový smaltovaný tlakový zásobník. Protože se tak nějak všeobecně snažím vyhnout v budoucnu nepříjemným úkonům s údržbou a výměnou, rozhodl jsem se pořídit si zásobník, který mě (snad) přežije. S překvapením jsem zjistil, že mezi zásobníky TUV je minimální výběr těch, které by neměly být ohroženy korozí. Našel jsem v podstatě jenom dva - Ariston z nerezové oceli a Stiebel z mědi. Volba nakonec padla na Ariston z důvodu vyhovujících technických parametrů a desetileté záruky na tlakovou nádobu.

Objednal jsem tedy ohřívač Ariston Platinum Small SI 10V US. První zádrhel byl, že můj osvědčený e-shop mi dodal verzi s horním připojením místo objednané verze se spodním připojením. Omyl byl ale rychle napraven a správnou verzi jsem tedy namontoval. Po několika týdnech se ale začaly na spodku ohřívače objevovat kapky vody. Zkontroloval jsem připojení, ale tam problém nebyl (na převlečných maticích s gumovým těsněním celkem není co pokazit). Protože plastová skořepina ohřívače je snadno demontovatelná, zkontroloval jsem tlakovou nádobu a po detektivním pátrání jsem pomocí lupy objevil vlasovou trhlinku. Naštěstí servisní středisko mám téměř při cestě z práce, takže jsem podal reklamaci a ta byla během několika dní vyřízena výměnou za nový kus. Ten ale tekl hned po namontování, na vině byl špatný svár na přívodní trubce. V servisu jsem měl s technikem diskuzi ohledně správnosti připojení, ale vzhledem k integrovanému pojistnému ventilu bylo jasné, že ohřívač ani případným chybným zapojením nelze přetlakovat a tím poškodit. Odvezl jsem si domů tedy třetí kus (pokus počítám i výměnu špatné dodávky tak čtvrtý :-) ) a až doma jsem zjistil, že tentokrát mi dali verzi 15 litrů místo původní 10-litrové. I když je pro moje účely tato velikost zbytečná, už jsem nechtěl podstupovat další martyrium s výměnou a za cenu převrtání upevňovacích šroubů jsem ohřívač namontoval a ten bezproblémově funguje už několik měsíců (ťuk ťuk ťuk)...

Co mě zarazilo, to je provedení ohřívače. Nádoba sice vypadá dobře a údajně má být použita jakási moderní technologie svařování (cha cha cha), ale polyuretanová izolace je obraz bídy a utrpení. Obě poloviny jsou nepřesné, s otřepy, mezery jsou dolepovány proužky PUR pěny pomocí lepící pásky. V některých oblastech jsou plochy naprosto neizolované, což lze zjistit už tím, že ohřívač je místy na vnějším obalu docela teplý. Proto jsem i poslední kus odkrytoval a alespoň nejhorší místa zaizoloval několika vrstvami odřezků miralonové fólie, která se používá pod plovoucí podlahy. Kvalita krycích plastů je snad akceptovatelná, ale ovládací kolečko pro nastavování teploty je také dost odfláknuté.
  
Prostě si myslím, že tento výrobek nelze doporučit a je zklamáním jak z hlediska provedení, tak kvality výroby.

2 komentáře:

  1. Dobrý den, zrovna řeším problém s Ariston Platium SMALL SI 15, kde mi teče okolo voda, mám podezření na přetlakový ventil a netěsnící vývodovou hadičku, která nedrží na ventilu asi jak by měla. Možná je to i vysokým tlakem v systému. Každopádně jsem 2 roky neměl problém a boiler fungoval rychle a bezproblémově.. doporučil mi to instalatér, ale vidím, že špatné kusy jsou všude. Milan

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud bude problém opravdu jenom v pojistném ventilu nebo těsnosti připojené hadičky, tak je to relativní maličkost... to by mělo jít řešit i bez sundavání ze zdi.

    OdpovědětVymazat