sobota 9. října 2010

Cyklocomputer - oprava

Synovi Filipovi (7) jsem na jeho kolo už loni namontoval cyklocomputer, protože se potatil a pořád sleduje všechno, co se týká techniky. Předevčírem bohužel otočil řidítka o 360°, s čímž nesouhlasil kablík a přetrhnul se. Přístroj je sice za pár korun z Lidlu, ale stejně je škoda ho kvůli takové pitomosti vyhodit. Tudíž včera proběhla oprava.

Kablík je titěrná dvoulinka, přenášející signál od indukčního snímače umístěného na vidlici. Opatrně jsem přetržené konce začistil a odizoloval. Pro letování jsem si půjčil od bráchy profi pájecí stanici, se kterou se opravdu výborně pracuje. Při práci jsem použil tzv. třetí ruku s lupou, která je výborným pomocníkem pro podobné titěrnosti.Výjimečně jsem před sletováním nezapomněl navléct kousky smršťovací bužírky, která spoj spolehlivě zaizoluje (obyčejně v případě, že je potřeba před spojením čehokoliv něco navléct, na to zapomínám). Samozřejmě jsem použil letovací pastu, něco na základě kalafuny. Pro zahřátí bužírky jsem dřív používal zapalovač, ale teď jsem poprvé vyzkoušel miniaturní plynový hořák, který jsem si minulý týden koupil. Výsledek vypadá solidně, přístroj funguje - jenom jsem zvědavý, kdy ten náš rarach zase něco rozbije...

Žádné komentáře:

Okomentovat