pátek 8. října 2010

Kde nakupuji


Poměrně často kupuji různý materiál a nářadí. Nějak zvlášť nepreferuji určitý typ obchodu. Nakupuji ve stavebninách (běžný stavební materiál), přes internet (střešní okna, radiátory...), v hobbymarketech (hlavně pokud je výhodná nabídka a abych získal přehled) i v menších železářstvích a prodejnách domácích potřeb. Před naším vstupem do EU jsem často jezdil nakupovat do SRN, kde byl větší výběr, lepší ceny a ještě se vracela DPH. Prostě vybírám podle toho, co odpovídá mým požadavkům. Snažím se vybírat podle určení tak, abych získal dobrou užitnou hodnotu za slušnou cenu. Přijde mi nesmyslné kupovat třeba značkové elektronářadí, pokud ho používám jenom zřídka. Pokud ale předpokládám častější použití, radši si vyberu lepší kvalitu.

Hobbymarkety mají široký sortiment a některé zboží je zde bezkonkurenčně nejlevnější. Je ale potřeba mít přehled, protože ne vše, co je prezentováno jako výhodná nabídka, je opravdu výhodné. V Mladé Boleslavi už máme na výběr mezi OBI a Baumaxem, což se podle mého názoru projevilo ve zlepšení služeb v Baumaxu – personál se doslova na zákazníky vrhá s dotazy, jestli nepotřebují poradit, což je proti dřívějšku znatelný rozdíl. Nebývá problém s reklamacemi nebo vracením nepoužitého zboží.

Rád nakupuji v klasických železářstvích. Oblíbené mám dvě boleslavská – „Ekovo“ Na Výstavišti a Obchodní centrum Kvartet v Kosmonosech - to tedy není přímo v Mladé Boleslavi, ale skoro :-)

Prostředí železářství Na Výstavišti (vchod je nenápadný ve dvoře, musí se projít průjezdem a potom po schodech do patra) nás vrátí minimálně o dvacet let dozadu, ale sortiment je široký a ceny příznivé. Občas je trochu rušivá vzájemná familiérní konverzace personálu, takže se někdy dozvíte, co měl kdo k obědu, kam se chystá večer nebo kde naboural auto.

OC Kvartet působí moderněji, je v nové budově (dříve se železářství nacházelo u křižovatky na Stakory). Sortiment také rozmanitý, obsluha vstřícná – jedná se o rodinný podnik čtyř sester. Mám odtud výbornou zkušenost. Nedávno měli v letákové akci aplikační pistoli na PUR pěnu. Když jsem tam přijel, bohužel už byla vyprodaná, ale měly přijít další. Abych nejel zbytečně, za pár dní jsem se mailem informoval a měli je na prodejně. Když jsem se tam zastavil, zase bohužel byly vyprodané. Když jsem se ale zmínil o tom, že jsem se ptal na dostupnost, paní sáhla do regálu – jeden kus mi totiž schovala, aniž jsem si ho vyloženě zamluvil! Tak nějak si představuji šikovné obchodníky.

Kapitolou sama pro sebe jsou „Domácí potřeby Novák“ v Dobrovici. Pan majitel je trochu svéráz, také u něj žádná prodavačka dlouho nevydrží, ale obchod je napěchovaný téměř vším, co si zákazníci na malém městě a na vesnicích můžou přát.

Nakupoval jsem i přes internet. Tady je nevýhoda, že člověk přímo nevidí, co kupuje. Když ale přesně vím, co potřebuji, není se čeho bát. U některého zboží jsou ceny v porovnání s běžnou obchodní sítí daleko výhodnější. Samozřejmě se tento způsob vzhledem k přepravním nákladům nehodí drobnější nákupy.

Je prostě dobře, že i v této oblasti máme na výběr z mnoha možností a funguje konkurence...

1 komentář: